2017. március 28., kedd

Diós krémmel töltött padlizsán






Gyönyörü padlizsánokat vettem, elöször arra gondoltam, hogy krémet készitek belöle.
Aztán ugye jön a Google barát és keresgettem mégis mi más lehetne ezekkel a szép
lila feszes zöldségekkel kezdeni. Egy internet oldalon megtaláltam az alábbi receptet
ami eredetileg Habliliomtól származik. 

A változtatás annyi volt, hogy mivel tavasz van medvahagymás krémmel töltöttem
Krémsajtom nem volt itthon, viszont finom eredeti Feta sajt igen, igy azzal készitettem és
ezzel a krémmel töltöttem meg elöre bepácolt és sütöben grill funkcióval megsütött izes padlizsán szeleteket.
A krémböl persze kimaradt elég sok, azt a gönygölt padlizsánok mellé tettem meglocsoltam kevés oliva olajjal , piritós kenyérrel nagyon finom lesz.
Bemásolom ide az eredeti receptet.



Hozzávalók 4 személyre:
2-3 db közepes méretű padlizsán (cca. 60-70 dkg)
10 dkg pirított, darált dió
10 dkg natúr krémsajt    - mivel Feta sajttal csináltam, adtam hozzá 2-3 evökanál joghurtot,                          hogy                                 krémes legyen
1 nagy csokor petrezselyemzöld + egy jó adag medvehagyma apróra vágva 
 1 kis gerezd fokhagyma átpréselve
ízlés szerint: tengeri só, frissen őrölt bors, szárított zellerlevél (ha van friss, még jobb!)
A páchoz:
1 evőkanál olívaolaj
1 citrom leve
1 dundi gerezd fokhagyma préselve
1 mokkáskanál őrölt pirospaprika
2 kisebb ágacska rozmaring levelei finomra aprítva (vagy 1 mokkáskanál szárított)
1 csapott teáskanál tengeri só
Elkészítés: A pác hozzávalóit kis tálban összekeverem. A padlizsánokat alapos mosást követően éles késsel ½ cm vastag hosszú szeletekre vágom. Minden padlizsánt megkenek az olajos páccal, és egymásra helyezve addig hagyom állni, amíg a tölteléket elkészítem, és a grill átforrósodik.
A töltelékhez a dióbelet zsiradék nélküli serpenyőben világosra pirítom, majd kissé hűlni hagyom, ledarálom. A petrezselymet olyan finomra aprítom, amilyenre csak lehetséges, majd a dióval, sajtkrémmel, fokhagymával és a fűszerekkel alaposan elkeverem. Aki idegenkedik a fokhagymától, nyugodtan elhagyhatja! Kis tálban hűtőszekrénybe teszem felhasználásig.
A nagyjából 10-12 percen át pácolt padlizsánszeleteket forró grillen 3-4 perc alatt megsütöm.  (Forró sütőben is készülhet: ekkor alufóliával vagy sütőpapírral borított tepsire érdemes helyezni a padlizsánszeleteket, és 200 fokra előmelegített sütőben 8-10 percet sütni az egyik oldalát, majd fordítást követően újabb 6-8 percre visszatenni.)

Érdemes valóban közepes méretű padlizsánból készíteni!
A grillezett padlizsánokat tálra halmozom, majd egyenként megtöltöm. Tiszta konyhai felületre helyezek egy padlizsánt úgy, hogy az egykor szárhoz közel eső része nézzen a készítés irányába. A töltelékből minden padlizsánszelet végére 1 bő teáskanálnyit halmozok, majd feltekerem.
Tálra rendezem, és ha marad még töltelék, mindegyik tetejére ½ mokkáskanálnyit biggyesztek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése