2016. február 2., kedd

Leopárd kalács







Most ez a divat a FB-n. Meg kellett nekem is sütni. Ha beirom a Googleba,
hogy leopárd kalács, nem is tudom mennyi receptet lehet találni.
Marisz receptje tetszett meg és igy ezt készitettem el. Nagyon jól le van
irva, jó fázisfotókat is készitett, igy könnyü volt elkésziteni. 
A receptjét bemásolom ide, hogy megmaradjon, mert biztosan meg kell
még süssem egy - két imádott  családtagomnak is. 

 


Hozzávalók:
50 dkg finomliszt
2,5 dl tej
1 tasak (7g) szárított élesztő /friss élesztöt használtam kb. 2,5 dkg-t/
4 evőkanál cukor
2 tasak vaníliás cukor
1 egész tojás + 1-nek a  sárgája
1 citrom lereszelt héja
5 dkg olvasztott vaj
5g só
3 evőkanál kakaó(1-2 evőkanál tej a kikeveréshez)
1 tojás a lekenéshez.
A tészta hozzávalóit az előírásnak megfelelően a kenyérsütőgép tartályába tettem (alul a folyékony, arra a liszt, tetejére szórva az élesztő, az olvasztott vaj a sípszó után), és dagasztás-kelesztés programra kapcsoltam. Kenyérsütő nélkül a hagyományos módon kell a tésztát dagasztani, keleszteni. Az idő letelte után a megkelt tésztát kivettem, átgyúrtam  és három részre osztottam úgy, hogy.két egyforma és egy kicsivel nagyobb gombóc lett..
A nagyobb tésztát félretettem. A másik két tésztába, az egyikbe belegyúrtam egy kanál kis tejjel kikevert kakaót,  a másik tésztába 2 kanál tejjel kikevert kakaót gyúrtam bele.
A világosabb gombócot kb.25 centi hosszúra kisodortam, a sötétebbeket, ugyanolyan hosszúságúra kinyújtottam egy fehér gombócot az előbbiektől kicsit hosszabbra és szélesebbre nyújtottam, hogy bele tudjam "csomagolni"az előző kettőt. Tehát a sötétebb barna tésztacsíkot megkentem tojásfehérjével és belefogtam a világosabb barna tésztát, majd ráhelyeztem a fehér tésztacsíkra és teljesen betakartam vele.. Így jártam el mindegyikkel, összesen 7 kalácsrudam lett.
Egy kalácssütő formát fagyos vajjal kikentem, a kalácsrudakat egyenként a forma hosszúságára kisodortam, majd egymásra téve a sütőformába helyeztem. A sütőforma 30 centi hosszú, A felső felén 12 centi a szélessége, s mivel lefelé keskenyedik, alul csak 8,5 centis.
A formában még fél órát pihentettem, majd előmelegítettem a sütőt, és 180 fokon kb. 40 perc alatt sütöttem meg. Az utolsó 10 percben letakartam a tetejét hogy ne égjen meg, de az alja is rendesen átsűljön.(Mindenki maga ismeri a sütőjét.)

http://tortafuggo.blogspot.de/2015/11/leopard-kalacs.html


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése