2014. november 30., vasárnap

Gyümölcskenyér elsö Advent 2014






Èvekig nézegettem ezt a receptet, végre az idén kedves barátnömre  Andreára  hallgatva tegnap elsö adventra megsütöttem. Egy adagot sütöttem, de elfeleztem egy fél adagot gyümölcs kenyér formába és egy fél adagot kuglóf formában. /Vettem fél adagos sütö formákat, nagyon praktikus, mert sokszor elég egy kisebb adag is a süteményböl./
 Ma megyünk délután a fiamékhoz az elsö adventet ünnepelni, kávézni, gyertyát gyújtani igy az egyiket oda viszem. Mi a férjemmel a kuglóf formát tegnap felvágtuk és megkóstoltuk, hát mit mondjak nem is tudom miért vártam eddig ezzel a recepttel. 

Kipróbáltam az aranyport, azzal szórtam meg a csokis bevonatot a süteményen, nekem nagyon tetszik.
Hozzávalók: 6 tojásfehérje, 18 dkg porcukor, 20 dkg vegyes gyümölcs, 1 kanál rum, 1 narancs reszelt héja, 1/2 narancs leve, 13 dkg liszt, 12 dkg dió
A tojásfehérjéből nagyon kemény habot verünk, beletesszük a porcukrot, a vegyes gyümölcsöt apró kockákra vágva, a rumot, a narancs reszelt héját és levét, végül a lisztet és a darabos dióbelet, és jól elkeverjük. Vajjal kikent, cukorral meghintett őzgerincformába öntjük, és 3/4 órán tá lassú tűzön sütjük. Kihűlés után olvasztott csokoládéval bevonjuk, marcipánnal díszítjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése