2014. február 13., csütörtök

Töltött kiflik vanilia krémmel





Limara oldalán találtam ezt a  receptet.  Annyit változtattam rajta, hogy a végén nem forgattam fahéjas cukorba a kifliket, csak megszórtam cukorral - talán kicsit spórolva a cukor mennyiségén. Vaniliás krémmel töltöttem meg, nagyon finom. 

Bemásolom a receptet ami Limara oldalán van.

"Fahéjas töltött kiflik


  • 60 dkg finomliszt
  • 1 tk. só
  • 3 ek. cukor
  • 1 tojás
  • 2 tojás sárgája
  • 3 dl langyos tej
  • 6 dkg puha vaj
  • 3 dkg friss élesztő
A tejet meglangyosítjuk és egy teáskanál cukorral elkeverjük, majd belemorzsoljuk az élesztőt. Pár percig hagyjuk, míg az élesztő felfut.
Addig a dagasztógép (vagy kenyérsütőgép) táljába mérjük a többi hozzávalót, végül hozzáadjuk az élesztős tejet is. A tésztát alaposan kidolgozzuk. Langyos helyen 45-50 percig pihentetjük.
Lisztezett felületre borítjuk, elfelezzük és hat-hat egyenlő részre osztjuk. A darabokat óvatosan gombóc formára igazítjuk, majd egyesével hosszú csíkot nyújtunk belőlük. Az egyik végén az egyharmad részét ujjnyi széles csíkokra vágjuk, majd a másik végétől kezdve feltekerjük. Ez tulajdonképpen a hernyókifli formázása, most töltelék nélkül. 
A megformázott tésztát sütőpapíros tepsire fektetjük, egy ruhával letakarjuk és a sütő közelében kb. 45-50 percen keresztül pihentetjük. Ezalatt a sütőt előmelegítjük 170 fokra. 
A megkelt kifliket 12-15 perc alatt sütjük pirosra. 
Míg sülnek megolvasztunk két evőkanál vajat és elkeverünk öt evőkanál cukrot egy evőkanál fahéjjal. 
A kifliket amint kivesszük a sütőből megkenjük olvasztott vajjal, majd meghempergetjük a cukros fahéjban. Rácsra tesszük hűlni őket.



Elkészítettem vanília krémmel is. A tészta ugyanaz, de sütés előtt megtöltöttem a krémmel. A krém lehet főzött vaníliakrém vagy egy csomag vaníliás puding 3 dl tejben felfőzve, két evőkanál cukorral édesítve. Miután kihűlt kb. 5 dkg vajjal kihabosítva."



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése