2013. október 14., hétfő

Vargányás kakas ragú





 Ez a recept régebben került fel a blogra, az ünnepekre készülve
ötlet adónak ajánlom most. Többször készitettem már el vendégeknek
és mindig nagyon izlett mindenkinek.  

Egy fél kakasból akartam vasárnapra ebédet. De mivel a legtöbbször pörkölt készül a kakasból valami másra vágytam. Aztán vásárolni voltam, gyönyörü
vargánya gombát vettem, igy jött egy hirtelen ötlet mit lehetne alkotni.
Elöször is darabokra vágtam a nem nagy és fiatal kakast mintha pörköltet
készitenék. Kevés kacsazsiron vaslábosban pirosra sütöttem minden darabot.
Utána tettem bele, provenszei füszert, még rozmaringot, borsot és felöntöttem
húslevessel /húsleves kocka is megtenné/, öntöttem hozzá kb. másfél deci
behérbort és beletettem a kockára vágott vargánya gombát.  Addig pároltam, amig megpuhult a hús  és a szaftja kicsit besürüsödött. Egy tálba óvatosan kiszedtem a húst, és a visszamaradt szaftba tettem kb. 3 dl tejszint keményitövel süritve. A szószt összeforraltam izesitettem és visszatettem a hús darabokat. Párolt káposzta volt hozzá - közkivánatra  - és krumplipüré.
Izorgia ez az étel minden túlzás nélkül. A finom házi kakas húsa, sült zamata is már magában mennyei, hozzá a vargánya selymes ize, nagyon passzoltak egymáshoz.

Ugyanezt  csirkecombból is el lehet késziteni. A közelgö ünnepekre gondolva ajánlom ezt a receptet. Elöre el lehet késziteni a krumplipürén kivül mindent és nem kell egész délelött a konyhában fözni. Azér a háziasszonyok is élvezzék az ünnepeket. Nem attól ünnep az ünnep, hogy napokig ki sem szabadulunk a konyhából, meg nem is lehet annyit enni mint amennyit  elkészitünk.
Módjával élvezetesebb lesz a karácsonyunk. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése