2013. október 14., hétfő

Diabolo torta

A kezembe került egy csokoládés receptkönyv, innen készitettem el ezt a tortát.

Hozzávalók: 18 dkg keserü csokoládé, 18 dkg vaj, 2 teáskanál vanilia esszencia, 4 tojás, fehérje, sárgája külön választva, 14 dkg finom cukor, 6 dkg finomra örölt mandula, 3 dkg liszt, 1 csipet só.  A dekorációhoz: kakaópor és porcukor.
A tojássárgáját a fele cukorral fehéredésig keverjük, a csokoládét /mikróban/ felolvasztjuk,  belerakjuk a felolvasztott vajat és összekeverjük. Hozzáadjuk a krémes tojássárgájához, beletesszük a mandulát, lisztet és a csipet sót, krémessé keverjük. A tojásfehérjéket a cukor másik felével jó keményre felverjük. Elöször egy - két kanál habban finoman fellazitjuk a csokis masszát, utána beletesszük a többi habot és simára lazán elkeverjük. Lehet ez csak nekem uj, de most jöttem rá, hogy ha a tojásfehérjét egy rész cukorral habbá verjük -nem csak simán cukor nélkül -  és ugy adjuk a masszához, sokkal habosabb könnyebb tésztát kapunk. Jó tudni. Kikent tortaformába öntjük és kb. 40 percig 180 fokon sütjük - nálam ennyi ideig tartott. Közben tüpróbát csinálunk a közepében és ha a hurkapálcikán -  ezt használom tüpróbának  - a sütemény morzsái még nedvesek akkor készen van. A torta belül kicsit nedves, zaftos, csokis, krémes. Ha kihült kakaóporral megszórjuk a tetejét, utána porcukorral diszitjük. Ebben az esetben én leveleket tettem a tortára és ugy szórtam meg kevés porcukorral.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése