2013. október 14., hétfő

Birsalma sajt



Mindenki birsalma sajtot készit,igy gondoltam nem maradok ki én sem.

Drága anyukám mindig csinált összel, sima birsalma sajtot és diósat. A sima birsalma sajtot télen felkockázta apró darabokra és mini hókiflicskéket töltött vele.
Unokám mindig azt mondta ezekre a kiflicskékre, hogy "hold" és nagyon szerette. Húh de régen volt ez is.
 Még soha nem csináltam birsalma sajtot,  nekem nagyon édes, de azokban a kis "holdakban" finom töltelék lehet, és lesz aki örülni fog neki.
Az én birsalma sajtom kicsit vöröses lett, nem tudom miért? A Facebookon látok sok képet, ahol sárgásan aranylóak. 

Tehát megmostam a birsalmákat, vagy inkább körték voltak, valahol azt olvastam, hogy a magházával együtt kell megfözni. Kockára vágtam és felöntöttem annyi vizzel ami ellepi.Nagyon finoman illatozott amig fött.  Puhára föztem, jól összepürésitettem. Na ekkor volt a baj a magokkal... A végén át kellett szitán pasziroznom az egész masszát, hogy megszabaduljak a benne maradt magoktól... Két kiló lett a paszirozott massza, ehhez tettem 1 kg cukrot és két citrom levét. Betettem a sütöbe 190 fokra és kb. jó két órát föztem. Igy nem ég oda, nem kell ott állni mellette. A végeredmény a képen látható. Remélem nem lesz túl édes.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése