2012. május 21., hétfő

Töltött karalábé




Ezt a receptet egy ujságban láttam, ki kellett próbáljam, nekünk nagyon izlett.
Hozzávalók: két személyre: vettem  3 karalábét, 200 gr. feta sajtot, 3 szál ujhagymát, 50 dkg spenótot, maréknyi vegyes magokat, napraforgó, fenyömag, tökmag, kb. 1,5 dl zöldséglé / a megfött karalabé leve/, 1 pohár tejföl, 1 gerezd fokhagyma.
A karalábékat megpucoltam és levágtam a kalapjukat, kivájtam és a félretettem. A kivájt karalábét zöldségleveses  vizben megföztem kb. 20 perc, az utolsó 10 percben hozzátettem a kivájt karalébé darabokat és a kalapját apróra vágva. Közben az ujhagymát megpároltam vajban, hozzáadtam a spenótot, megfonnyasztottam, hozzáadtam elmorzsolva a feta sajtot, bors, só, szerecsendió került bele füszernek, egy gerezd fokhagyma és kb. 1.5 dl zöldséglével felöntve pár percig pároltam hozzáadva a tejfölt.
A magokat megpiritottam és egy keveset félre tettem, a maradékot meg apritóban összetörtem, hozzáadtam a spenótos raguhoz. A kivájt karalábékat egy kivajazott tüzálláló tálba tettem megtöltöttem a spenótos raguval. A visszamaradt raguhoz hozzátettem az apróra vágott megfött karalábét  és a töltött karalábék közé öntöttem.
Megszórtam a maradék magokkal, apróra vágott petrezselyemmel és a sütöben kb. 20 percig 180 fokon összesütöttem. Lehet hozzá párolt rizst késziteni, mi csak úgy ettük köret nélkül.

Nincsenek megjegyzések: