2012. május 18., péntek

Szüzpecsenye 80 fokon sütve

Már régóta ki akartam próbálni az alacsony höfokon való hús sütést. Vettem hozzá egy szakácskönyvet is, aztán valahogy mindég elmaradt. A fiam sokmindent igy készit, megint mondta, hogy nagyon finom lesz a hús igy alacsony höfokon sütve, na gondoltam most kipróbálom.
Elöször is a szüzpecsenyét kb. 10 cm es darabokra vágtam. A sütöt bekapcsoltam 80 fokra és beletettem egy tüzálló lapos tálat. Hagytam kb. fél órát melegedni. A húst megfüszereztem, borssal, sóval és egy kevés olajat adva a serpenyöben minden oldalon jól megsütöttem. Kinyitottam a sütöt és az elöre felmelegitett tálba betettem a húst. A sütöt beállitottam 90 percre a 80 fokon. A végeredmény egy fantasztikus szaftos, izes sült lett belöle, szeletekre vágtam és úgy tálaltam. Lehet hozzá szószt is késziteni pl. tejszines gombaszószt, medvehagymás szószt és különbözö köretet. Mi egy jó nagy adag salátával ettük. Nagyon jó vendégváró mert alig van munka vele és biztosan izleni fog mindenkinek ez a zaftos hús.